Okul Öncesi


Eğitim hayatının ilk basamağını oluşturan anasınıflarımızda, 48-72 ay aralığındaki çocuklara eğitim verilerek; MEB Okul Öncesi Eğitim programı ve tüm eğitim modelleri entegre edilerek, zenginleştirilmiş TED okullarına özgün program uygulanır. Öğrencilerimizin gelişimsel gereksinimleri esas alınarak eğitim programımızda gelişim alanlarının birbiri ile olan dinamik etkileşimi okul olgunluğu kazandıracak şekilde desteklenir.


Okulumuzda öncelik verdiğimiz dersler arasında olan değerler eğitimi; çocukların saygı,sevgi, adalet, işbirliği, dürüstlük, sorumluluk, güven gibi değerleri ayırt etmeleri ve yaşama geçirmeleri amaçlanır. Soyut olan değerler kavramı somut deneyimlere dönüştürecek etkinlikler ile çocuklara aktarılır.

Zenginleştirilmiş değerler etkinliklerinin yanı sıra, 6 yaş grubu öğrencilerimiz, “Kıvrık Nerede? TED Değerler Eğitimi Seti” ile sınıf ortamında, öğrendikleri değerleri yaşantıya dönüştürürler.


Türkçe derslerinde verilen dil etkinlikleri ile öğrencilerimizin Türkçeyi doğru ve güzel konuşmaları ve sözcük dağarcıklarının geliştirilmeleri hedeflenir. Bu amaçla, tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama vb. etkinlikler yapılır.


Anasınıflarımızın eğitim alanında bulunan fen ve matematik atölyemizde; Eğlenceli Bilim ve GEMS’ in gözetimli keşif yöntemine göre tasarlanmış etkili ve heyecanlı etkinlikleri ile öğrencilerimizin temel fen ve matematik kavramlarını anlayarak, yaparak-yaşayarak tecrübe etmeleri esas alınır.


Anasınıflarımızda yabancı dil eğitim programı, hizmet içi eğitimlerle desteklenen, kendilerini sürekli yenileyen, nitelikli ve tecrübeli yabancı ve Türk İngilizce öğretmenlerimizden oluşan seçkin bir kadroyla yürütülür. Yoğun bir İngilizce programının uygulandığı anasınıflarımızda, İngilizce’nin doğal yollarla kazanımı sağlanır. Okulumuzda uygulanan İngilizce programının temel amacı, çocuklarımıza İngilizceyi sevdirmek, başka bir dille de iletişim kurabileceklerinin farkına varmalarını sağlayarak bu dili öğrenmeye karşı istek uyandırmaktır. Aktif öğrenme modelini içeren, sözel iletişimin geliştirilmesini amaçlayan programımız ile öğrencilerimiz dili yaşayarak ve eğlenerek öğrenirler. İngilizceyi duymak ve konuşmaktan zevk alarak günlük yaşamlarında olabildiğince çok pratik yaparak bilgilerini pekiştirirler.

Dil eğitimimiz, Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı esas alınarak hazırlanan ve tüm TED okullarında uygulanan K12 bütünlüğündeki TED’e özgün İngilizce müfredatı doğrultusunda gerçekleștirilir.Türk Eğitim Derneği tarafından hazırlanan TEDdy’s Ready A ve TEDdy’s Ready B eğitim setlerinin kullanıldığı okulumuzda ,TEDdy’s Ready İngilizce Eğitim Setimiz, çocukların öğrenmeye en açık oldukları okul öncesi dönemde, İngilizce’yi şarkılar, oyunlar, öyküler, etkinlikler, görseller ve animasyonlarla eğlenerek öğrenmelerine yardımcı olacak çok sayıda materyalle kapsamlı bir şekilde hazırlanmıştır. Buna ek olarak, TEDdy’s Ready Vitamin Online Eğitim Programı aracılığıyla da İngilizce eğitimi güçlendirilmektedir. TEDdy’s Ready, öğrencilere temel dil becerileri kazandırırken, telaffuz, tonlama, vurgulama gibi konularda da temel dil eğitimi sağlanmasına yardımcı olmaktadır. İnteraktif eğitim materyalleri kullanılarak, yabancı ve Türk öğretmenler ile el ele yürüyen pratik tabanlı karma bir eğitim sistemi oluşturulmuştur.

İngilizce Beceri programımız, öğrencilerimizin İngilizceyi kullanarak farklı temaları ve konuları keşfetmelerini sağlayacak şekilde ana ders programı ile paralel hazırlanmıştır.
“Reggio Emilia” unsurları kullanılarak özel tasarlanan İngilizce sınıflarımız, bağımsız öğrenmeyi teşvik etmektedir. Matematik, rol yapma, bilim ve doğa, sanat ve ince motor gelişimlerini destekleyen alanlarımızın yanı sıra, ‘Unit of Study ’alanımız da çocukların keşfetmeye teşvik edildiği Montessori ‘den ilham alınarak hazırlanmış etkinlikleri içermektedir. Kullandığımız materyaller, öğrencilerimizin harfleri tanımalarını güçlendirmek için TED Phonics programı ile aynı doğrultudadır.
Tüm bu uygulamalar ile anaokulumuzda dil eğitimi içselleştirilir, anaokulundan üniversiteye uzanan önemli yolculuğun ilk ve güçlü adımları atılır.

Kindergarten English News


Öğrencilerimizin bireysel ilgi ve yeteneklerini keşfedebilecekleri bir zaman dilimidir. Ritm, halk oyunları, denizcilik, action team (müzikli jimnastik ve dans), satranç gibi etkinliklerden birinde yıl boyunca eğitim alır ve o alanda temel becerileri kazanmaları beklenir.


Okul öncesi öğrencilerimize hem müzik sevgisi hem de müzik yoluyla kendilerini ifade etme becerisi kazanmalarını sağlayacak çalışmalar ve metotlar yer alır. Müzikli oyunlar, müzik, dil, dans ve hareketlerin birlikteliğini temel alan “Orff Metodu” uygulanır. Bunun yanı sıra temel müzik bilgisi, drama ve görsel materyallerle öğrencilere öğretilmektedir.


Satranç eğitimi; planlı hareket etme, hızlı ve doğru düşünebilme, kendine güven duygusunun oluşması gibi birçok faydanın yanında; çocuklarımızın kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak, doğru karar almalarına yardımcı olur.


Sanat çalışmalarıyla çocuklarımızın yaratıcılıklarını geliştirecekleri, duygu ve düşüncelerini ortaya koyabilecekleri imkanlar sunulur. Sanat çalışmalarında üç boyutlu inşa çalışmaları, çeşitli boyalar, baskı teknikleri ve artık malzeme değerlendirme çalışmaları yapılır. Öğrencilerimiz dönem içerisinde okulumuzda açılan sergilere katılarak sergileme ve sergi kültürü edinirler.


Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlama, problem çözme becerilerini geliştirme, eleştirel düşünme yeteneğini geliştirme, sosyal gelişim ve birlikte çalışma becerisi geliştirme, iletişim becerilerini ve dinleme becerilerini geliştirme, kendini tanıma, sanat anlayışı ve ruhunu kazandırma, eleştirel düşünme becerileri, olayları değerlendirme yeteneği gibi kazanımları öğretmeyi amaçlar.


Öğrencilerimizin beden eğitimi ve sosyal etkinlikler yoluyla ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde, bedenen, ruhen ve fikren sağlıklı, vatanını ve milletini seven, dürüst ve mutlu bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır. Beden Eğitimi derslerinde öğrencilerimizin okul içi ve okul dışı serbest zamanlarını sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerle değerlendirebilmeleri, yapıcı ve yaratıcı yeteneklerini geliştirebilmeleri hedeflenmektedir.

Sporda başarının en temel şartının spor bilincinin küçük yaşta kazandırılması ve yeteneklerin keşfedilerek doğru yönlendirme ve eğitimlerle geliştirilmesidir. Bunun bilinci içinde öğrencilerimize spor yapma alışkanlığını anaokulu çağındayken kazandırmak için çalışıyor, beceri ve yetenekleri doğrultusunda onları çeşitli spor branşlarına yönlendiriyoruz.




OKUL ÖNCESİ HABERLERİ


Dünyaca Ünlü Renk Terapisti Mark Wentwort TED İzmir Koleji’nde

4 Nisan 2018

8. sınıf öğrencimiz Arseli Yağmur Kurt’un geçen sene derece alan öyküsünü okuduktan sonra kendisiyle görüşmek için Türkiye’ye gelen…


TED İzmir Koleji Kitap Günleri

31 Mart 2018

Okulumuzda bu yıl Kütüphane Haftası kutlamaları kapsamında düzenlenen TED İzmir Koleji Kitap Günlerinde, öğrenci ve velilerimizi birbirinden güzel…


Anaokulu Öğrencilerimiz Toprağın Uyanışını Çiçek Dikerek Kutladı

27 Mart 2018

Ana sınıflarımızda “Toprağın Uyanışı” etkinliğinde öğrencilerimiz, ekim yapmak ve bakımını üstlenmek üzere sınıflarına saksı çiçekleri ile geldiler. Bahçıvanımızın…


Ramazan Şimşek – Dikkat Eksikliği

22 Mart 2018

Dikkat Eksikliği odaklanmada, bir işe dikkatini verebilmede güçlük yaşama ve aşırı hareketlilik hali olarak bilinse de, çocuklarının yaşamının…


28-29 Mart Kitap Günleri

22 Mart 2018

Çocuklarda kitap okuma alışkanlığını pekiştirmek için geleneksel hale getirmek istediğimiz TED İzmir Koleji Kitap Günleri‘nin ilki 28-29 Mart…


Aileler Sahada

20 Mart 2018

Mutlu ve Başarılı Bir Çocuk Nasıl Yetiştirilir?

18 Mart 2018

Dr. Özgür Bolat “Mutlu ve Başarılı Bir Çocuk Nasıl Yetiştirilir?” sorusunun cevabını veriyor. 23 Mart Cuma 16:30’da TED…


Gölgem ve Ben

12 Mart 2018

İzmir Kukla Günleri kapsamında, Okul Aile Birliği’nin katkılarıyla Gölgem ve Ben adlı gösteri sergilenecektir. 15 Mart Perşembe günü…


Tiyatro Her şey

9 Mart 2018

Narlıdere AKM’de gösterimde olan “Tiyatro Her şey” adlı oyuna anasınıflarımız ile birlikte izlemeye gittik. İzlediğimiz tiyatroda, tiyatronun ne…


Bahara Merhaba Konseri

5 Mart 2018

TED İzmir Koleji öğrencilerinin hazırladığı Bahara Merhaba Konseri 13 Martta Konferans Salonu’nda. Konserin başlama saati 14:40.


Tanıtım Günü

26 Şubat 2018

Bilgiyi içselleştiren, öğrendiğini yaşam becerilerine dönüştürebilen ve geleceği şekillendiren; fikri hür, vicdanı hür nesillerin ilk adımı için, okul…


İspanyol Ressam Joan Miró

23 Şubat 2018

TED İZMİR Koleji’nde anasınıfı sanatçı tanıma programında Joan Miró bizimle “Kelimelerin şiirleri, notaların müziği şekillendirmesi gibi ben de renklerle…


SOHBETED: Uzm. Klin. Psi. Yelda Anıl Dönmez’i ağırlıyoruz!

15 Şubat 2018

SOHBETED Seminerlerimiz kapsamında bu kez 20 Şubat Salı günü 14.30-16.00 arasında Uzm. Klin. Psi. Yelda Anıl Dönmez’i ağırlıyoruz!…



Eğitimle Teknolojiyi Birleştiren İmza

24 Ocak 2018

Google for Education Eğitim Partneri DÜNYA Education ile Türk Eğitim Derneği (TED) Okulları arasında ‘Google for Education Reference…


Karagöz Hacivat Gösterisi

19 Ocak 2018

Milletlerarası Kukla ve Gölge Oyunları Birliği üyesi Geleneksel Tiyatro Sanatçısı Deniz Özgökbel, tatil öncesinde anaokulumuzda miniklere eğlenceli bir…


Anaokulunda Karne Sevinci

19 Ocak 2018

Okul öncesi öğrencilerimiz ilk karneleriyle tanıştı. Bu heyecanlı günde onları yalnız bırakmayan velilerimize ve öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.


Karne Günü

19 Ocak 2018

TED İzmir Koleji ailesi olarak, tüm öğrencilerimize iyi tatiller diliyoruz!


‘Hibrit insan’a doğru

15 Ocak 2018

Hibrit kavramı, meslekler ve çalışanlarla ilgili olarak iş dünyasında kullanılmaya başlandı. Ancak, hibrit işlerin ne olduğu, işverene ve…


Anaokulu Portfolyo Sunumu

11 Ocak 2018

Anaokulu öğrencilerimiz portolyo sunumlarını yaptılar.