TED İzmir Koleji
Anasayfa    |   Okul Ücretleri   |   Kayıt Bilgileri   |   İletişim    |    Basında Biz   |    En   |    Tr  
 
 
KURUMSAL OKUL ÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL LİSE DESTEK BİRİMLER   OKULDA YAŞAM
  TED İzmir Koleji CAMBRIDGE IGCSE PROGRAMI  
TED Izmir Koleji ATATÜRK KÖŞESİ
Atatürk Kösesi
   
TED Izmir Koleji 360° TED İZMİR KOLEJİ
             
BTEC Uluslararası Meslek Edindirme Programı
   

TED   Cambridge IGCSE Nedir ?

Cambridge Uluslararası Genel Ortaöğretim Eğitimi Sertifikası (IGCSE), dünya çapında en çok tanınan ve kabul gören sertifikalardan biridir. IGCSE dersleri, bilgiyi hatırlama, sorun çözme, inisiyatif alma, ekip çalışması ve sorgulama becerileri kazanma gibi yaşam için gerekli eğitsel becerileri geliştirmesiyle tanınır.

Süreç sonunda alınan sertifika; A ve AS Level, İleri Uluslararası Eğitim Sertifikası (Advanced International Certificate of Education), Kuzey Amerika İleri Yerleştirme Programı (North American Advanced Placement Programme) ve Uluslararası Bakalorya gibi eğitim yaşamında bir üst düzey için temel oluşturur.

Cambridge IGCSE birçok branşta temel ve genişletilmiş çalışmalar seçeneği sunarak farklı beceri düzeylerinin ihtiyaçlarını karşılar.

  • Temel müfredat programı (Core), branşın genel hatlarını içerir ve C ile G arasında not alması beklenen öğrenciler için uygundur.
  • Genişletilmiş programı (Extended) daha zorlayıcıdır ve A+ ile C arasında not alması beklenen öğrenciler için uygundur. Her iki şekilde de alınan notlar eşit değer taşır.

IGCSE Nerede Kabul Görür ve Tanınır?

IGCSE öğrencilerin bir işyerine ya da bir yükseköğrenim kurumuna yerleştirilmesinde, İngiliz sistemindeki GCSE ile aynı değere sahiptir.

  • IGCSE, GCE O Level ve İngiliz GCSE ile benzerdir.
  • IGCSE’nin, dünya çapındaki uluslararası okullar arasında tanınırlığı yüksektir.
  • IGCSE, dünyanın her yerinde yükseköğrenim kurumlarına girişte güvenilir bir kaynak olarak bilinir.
  • IGCSE, İkinci dil olarak İngilizce’de alınan iyi bir not (C ve üzeri); İngiltere’deki  birçok yüksekokul, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Avustralya’da İngilizce dilinde yetkinliği kanıtlayıcı belge olarak kabul görür.

TED   Neden IGCSE Seçtik ?

IGCSE dünyanın her yerinde bir akademik başarı olarak kabul edilir. IGCSE'nin en önemli avantajı öğrencileri A-level'a, Uluslararası Bakalorya, Abitur ve Advanced International Certificate gibi Diploma Programlarına hazırlamasıdır. Müfredat; yaratıcı düşünme, entelektüel sorgulama, araştırmacılık ve sorun çözme becerilerine yönelik tasarlanmış olup, öğrencilerin eğitimlerinin sonraki aşamasında başarılı olmalarını sağlayan yeteneklerini artırır.

 

IGCSE sınavlarında yüksek derece yapan öğrenciler, eğitimlerinin onlara kattığı değerli beceriler edinirler. Aldıkları derslere dair ayrıntılı ve uluslararası düzeyde bilgi alırlar. Bu sayede program, sınavlarda başarılı olabilen, motivasyonu yüksek ve bağımsız öğrenciler yetiştirmeyi hedefler. Bu beceriler öğrencilerimize önemli katkılar sağlarken, üniversitede de akademik olarak öğrencileri destekler ve öğrencileri global dünyada üstün başarıya hazırlar.

 

Ders içeriklerinin kapsamı

  • Entelektüel açıdan araştırmayı ve sorgulamayı teşvik eder
  • Bireysel ve kültürel değerler ile ilgili farkındalığı arttırır
  • İncelenen edebi eserlerle farklı kültürleri tanıma fırsatı yaratır
  • Kültür ve dil arasındaki etkileşimin önemini gösterir
  • Değişik bakış açılarını takdir etmenin önemini anlatır
  • Esneklik ve değişimi yönlendirmeyi öğretir
  • İngilizceyi kullanarak çalışma ve İngilizce iletişim kurmayı sağlar
  • Sonuçlar üzerinde etki yaratmanın önemini anlatır
  • Farklı kaynaklardan bilgi toplamayı, analiz ve sentez yapmayı öğretir
  • Akademik dürüstlüğü ilke edinerek yaptıkları her çalışmayı, yazılı veya sözlü olarak sunma becerilerini kazandırır

 

 IGCSE derslerinin diğer katkıları

  • Öğrencilerimiz uluslararası müfredatları tanıma fırsatı bulurlar
  • Öğrencilerimizin hem okulumuz hem de CIE (Cambridge Uluslararası Sınav Merkezi) tarafından değerlendirilmektedir. Hem karne notu hem de uluslararası kabul gören bir sertifikaya sahip olurlar.
  • Öğrencilerimiz kendilerini dünyadaki diğer akranlarıyla  karşılaştırma imkanı bulurlar
  • SAT, ACT, IELTS, TOEFL, CPE  gibi uluslararası sınavların formatlarına, yönergelerine, soru tiplerine, yazı stillerine vb. alışmış olurlar.

TED   IGCSE İkinci Dil Olarak İngilizce

Hedefler

  • Öğrencilerin doğru, uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilmelerini sağlamak.
  • Öğrencilerin duyduklarını, okuduklarını ve yaşadıklarını anlayıp bunlara uygun karşılıklar verebilmelerini sağlamak.
  • Öğrencileri dilden keyif almaya ve dilin farklılıklarını takdir etmeye teşvik etmek.
  • Öğrencilere daha genel bir uygulama becerisi kazandırarak diğer derslerde destek olmak
  • Öğrencilerin kişisel gelişimlerini desteklemek

  

Dersin İçeriği

           

Okuma

  • Temel fikirleri belirlemek
  • Belirli bilgileri metinden çıkarmak
  • Özetlemek ve açımlamak
  • Çıkarımda bulunmak
  • Yazarların üsluplarını nasıl yarattıklarını kavramak
  • Dil araçlarını tanımak ve onlara uygun karşılık vermek

 

Yazma

  • Düşünceleri, duyguları ve görüşleri farklı yazı üslupları ile ifade etmek
  • Karmaşık yapılar ve sözcük dağarcıkları kullanmak
  • Hitap edilen okurun farkında olunduğunu göstermek

 

Konuşma ve Dinleme

  • Yalın ve karmaşık sözcükleri anlamak ve ifade etmek
  • Duyduğunu, okuduğunu ve gördüğünü yorumlamak ve değerlendirmek
  • Tecrübeleri betimlemek ve tecrübeler hakkında fikir yürütmek
  • Fikir ve tutumları ayırt etmek ve bunlar hakkında yargıda bulunmak

 

Core – Extended 

Core

  • Temel müfredat programı (Core), dersin genel hatlarını içerir 
  • C ile G arasında not alması beklenen öğrenciler için uygundur.

 

Okuma yazma sınavının bölümleri ve puan değerleri

 

 

1.Soru

Okuma parçası
(reklam,broşür,rapor,kullanma kılavuzu,rehber…)

  7 puan

2.Soru

Okuma parçası
(grafik içeren gazete,dergi makalesi)

11 puan

3.Soru

Bilgi Transferi
(Sunulan bir metindeki bilgileri kullanarak başvuru formu doldurmak)

14 puan

4.Soru

Not Tutma
(Sunulan bir makaleyi okuyarak verilen başlıklar altında not tutma)

  7 puan

5.Soru

Özet Yazma
(4.Soruda verilen makalenin 70 kelimelik özetini yazmak, tutulan notları bu özette kullanmak)

  5 puan

6.Soru

Yazma 
150 kelimelik Örneğin:
Bir arkadaşa yazılmış mektup

13 puan

7.Soru

Yazma
100-150 kelimelik Örneğin:
Okul gazetesi için yazılmış bir makale

13 puan


TOPLAM: 70 PUAN

 

Extended

  • Genişletilmiş programı (Extended) daha zorlayıcıdır
  • A+ ile C arasında not alması beklenen öğrenciler için uygundur

Okuma yazma sınavının bölümleri ve puan değerleri

1.Soru

Okuma parçası
(reklam, broşür, rapor, kullanma kılavuzu, rehber…)

  9 puan

2.Soru

Okuma parçası
(grafik içeren gazete, dergi makalesi)

15 puan

3.Soru

Bilgi Transferi
(Sunulan bir metindeki bilgileri kullanarak başvuru formu doldurmak)

  8 puan

4.Soru

Not Tutma
(Sunulan bir makaleyi okuyarak verilen başlıklar altında not tutma)

  9 puan

5.Soru

Özet Yazma
(Verilen bir makalenin 100-120 kelimelik bir özet yazmak)

 11 puan

6.Soru

Yazma
150-200 kelime, Örneğin:
Bir arkadaşa yazılmış mektup

 19 puan

7.Soru

Yazma
150-200 kelime, Örneğin:
Okul gazetesi için yazılmış bir makale

 19 puan

 

TOPLAM: 90 PUAN

 


TED   IGCSE İngiliz Edebiyatı

Hedefler

Öğrencilere dünya edebiyatını tanıtmak

 

Öğrencileri edebiyat konusunda kendi görüşlerini oluşturmaya teşvik etmek

 

Edebi eserleri çözümleme ve yorumlama yöntemlerini tanıtarak öğrencilerin değişik yapıtlar arasındaki  ilişkileri görmelerini sağlamak.

 

Değişik dönemler, akımlar, biçemler ve içerikler tanıtılır, farklı kültürlere ait yapıtlarla öğrencilerin ufkunu genişletmek.

Yazılı ve sözlü ifade gücü bu programda büyük önem taşıdığından, öğrencilerimizin İngilizceyi sevmelerini sağlamak ve bir dil bilinci geliştirmek.

 

Öğrencilerimizin İngilizce dilinin özelliklerini ve kurallarını kavramalarına, dili doğru ve dikkatle kullanmalarına olanak sağlamak.

 

Dersin İçeriği

 

Öğrenciler kısa öyküler, romanlar, şiirler, tiyatro eserleri gibi farklı metin türleri okur ve bu metinlerde yer alan edebi terimleri analiz eder.

 

Öğrenciler bu derste edebi metinleri detaylı bir şekilde analiz edip bu metinlerle ilgili açık uçlu soruları cevaplandırır.

Öğrenciler kendi metinlerini oluşturmayı öğrenir. 

 

Analiz etme, eleştirel düşünme ve yorumlama gibi farklı beceriler sergiler ve bu becerileri geliştirirler.

 

Okul Dışı Ölçme-değerlendirme

 

 

IGCSE English Literature Student Guide

 

(2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında okulumuz 9. sınıfına başlayan öğrencilerimiz 2019 Mart ve Mayıs aylarında Cambridge Sınavlarına girebilecekler)

 

Bir IGCSE İngiliz Edebiyatı Sınavları için okunacak eserlerin örnek listesi

 

POETRY/ŞİİRLER

 

William Blake, ‘The Clod and The Pebble’

Lady Mary Wroth, ‘Song’ 

Kathleen Raine, ‘Passion’ 

George Herbet, ‘Love (3)’ 

John Donne, ‘Lovers’ Infiniteness’

William Wordsworth, ‘She was a Phantom of Delight’

Emma Jones, ‘Tiger in the Menagerie’ 

Amanda Chong, ‘lion heart’ 

Edith Sitwell, ‘Heart and Mind’ 

Liz Lochhead, ‘For My Grandmother Knitting’ 

Dilip Chitre, ‘Father Returning Home’

Patricia Beer, ‘The Lost Woman’ 

Owen Sheers, ‘Coming Home’ Sam Hunt, ‘Stabat Mater’

 

STORIES/ÖYKÜLER

 

From Stories of OurselvesThe following 10 stories:

no. 10 Saki (Hector Hugo Munro), ‘Sredni Vashtar’ 

no. 17 Sylvia Townsend Warner, ‘The Phoenix’ 

no. 19 Bernard Malamud, ‘The Prison’ 

no. 22 J G Ballard, ‘Billenium’ 

no. 24 Maurice Shadbolt, ‘The People Before’ 

no. 30 Patricia Highsmith, ‘Ming’s Biggest Prey’ 

no. 34 Anita Desai, ‘Games at Twilight’ 

no. 39 Paule Marshall, ‘To Da-duh, in Memoriam’ 

no. 40 Rohinton Mistry, ‘Of White Hairs and Cricket’ no.

45 Adam Thorpe, ‘Tyres’

 

DRAMA/TİYATRO ESERİ

 

Arthur Miller “All My Sons”

 

 

Useful Websites for Literature

Edebiyat için yararlı web siteleri

 

http://www.poetryarchive.org/poetryarchive/studentsHome.do

Background information on some of the selected poets, for students. There is not too much to read, so alongside the CIE notes on the poetry anthology, this can get the students thinking about the poetry.

 

http://www.geoffbarton.co.uk/index.php

Resources for students and teachers on GCSE English.

 

http://www.cummingsstudyguides.net/index.html#OnlineGuides

Comprehensive site, covering study guide and analysis of several of the selected texts.  A good site for students .

 

http://www.englishbiz.co.uk/

This GCSE and A Level site is worth looking at by students, and is full of information that can be used for specific purposes such as tips on how to write effectively to revision for the exams.

 

http://www.studygs.net/

Study Guides and Strategies have a wide variety of topics to help students or to supplement teachers’ notes.

 

http://www.virtualsalt.com/litterms.htm

This is similar to the reference resource above, with hundreds of literary

 


TED   IGCSE Matematik

Hedefler

  • İlerideki çalışmalar için uygun matematik becerileri konusunda bir temel kazandırmak
  • Başka disiplinlerde ve gerçek dünyada uygulanabilecek matematik becerileri geliştirmek
  • Problem çözme becerileri kazandırmak
  • Matematik biliminin uluslararası niteliğini, kültürel ve tarihi önemini kavramak

Dersin İçeriği

  • Sayı
  • Cebir
  • Fonksiyonlar
  • Geometri
  • Matrisler, vektörler ve dönüşümler
  • Ölçme
  • Trigonometri
  • Analitik Geometri
  • Kümeler
  • Olasılık
  • İstatistik


TED   IGCSE Fizik

Müfredat Konuları

1. Genel Fizik      
    1.1 Uzunluk ve zaman

     1.2 Hareket

     1.3 Kütle ve ağırlık

     1.4 Özkütle

     1.5 Kuvvetler

     1.6 Momentum (Sadece ileri düzey adaylar için)

     1.7 Enerji, iş ve güç

     1.8 Basınç

2. Termal Fizik     

     2.1 Maddenin basit kinetik moleküler modeli

     2.2 Termal özellikler ve sıcaklık

     2.3 Termal işlemler

3. Dalgaların özellikleri, ışık ve ses

     3.1 Genel dalga özellikleri

     3.2 Işık

     3.3 Elektromanyetik spectrum

     3.4 Ses

4. Elektrik ve Manyetizma        

    4.1 Basit manyetizma olayları

    4.2 Elektriksel nicelikler

    4.3 Elektrik devreleri

    4.4 Dijital elektronik ( Sadece ileri düzey adaylar için)

    4.5 Elektrik tehlikeleri

    4.6 Elektromanyetik etkiler

5. Atom Fiziği       

    5.1 Nükleer atom

    5.2 Radyoaktivite

 

DEĞERLENDİRME

Bütün Adaylar 3 sınava girmek zorundadırlar.

CORE

Temel Programın aday öğrencileri 1. ve 3. Sınav kağıtlarını yanıtlarlar.

EXTENDED

İleri Düzeyin aday öğrencileri 3. Ve 4. Sınav kağıtlarını yanıtlarlar.

Paper 1                              (45dk)

Tüm çoktan seçmeli sınavlar 4 şıklı 40 adet çoktan seçmeli sorudan oluşur.

Bu değerlendirme AO1 ve AO2 objektiflerine dayanmaktadır. Sorular temel adaylar için hazırlanmış içerikteki kapsama dayanmaktadır.

Bu sınav final notunun %30 unu oluşturacaktır.

Paper 2                             (45dk)

Tüm çoktan seçmeli sınavlar 4 şıklı 40 adet çoktan seçmeli sorudan oluşur.

Bu değerlendirme AO1 ve AO2 objektiflerine dayanmaktadır. Sorular ileri düzey adaylar için hazırlanmış içerikteki kapsama dayanmaktadır.

Bu sınav final notunun %30 unu oluşturacaktır.

 

ve:

ve:

Paper 3                         (1s15dk)

Yazılı sınav kısa cevaplı sorular ve yapılandırılmış soruları içermektedir.

Bu değerlendirme AO1 ve AO2 objektiflerine dayanmaktadır. Sorular temel adaylar için hazırlanmış içerikteki kapsama dayanmaktadır.

80 puan olan bu sınav final notunun %50 sini oluşturmaktadır.

Paper 4                       (1s15dk)

Yazılı sınav kısa cevaplı sorular ve yapılandırılmış soruları içermektedir.

Bu değerlendirme AO1 ve AO2 objektiflerine dayanmaktadır. Sorular ileri düzey adaylar için hazırlanmış içerikteki kapsama dayanmaktadır.

80 puan olan bu sınav final notunun %50 sini oluşturmaktadır.

 

Tüm öğrenciler tercihlerine göre aşağıdaki uygulamalı sınavlardan birini seçeceklerdir.

Paper 5                            (1s15dk)

Uygulamalı sınav;

Bu değerlendirme AO3 objektifine dayanmaktadır.

Sorular temel adayların 7.Bölüm ile ilgili deneysel becerilerine dayanmaktadır.

Bu sınav not aralığı A-G aralığındaki öğrenciler için düzenlenmiştir.

40 puan olan bu sınav final notunun %20 sini oluşturmaktadır.

 

Paper 6                           (1s)

Uygulamalı sınava alternatif olarak;

Bu değerlendirme AO3 objektifine dayanmaktadır.

Sorular temel adayların 7.Bölüm ile ilgili deneysel becerilerine dayanmaktadır.

Bu sınav not aralığı A-G aralığındaki öğrenciler için düzenlenmiştir.

40 puan olan bu sınav final notunun %20 sini oluşturmaktadır.


TED   IGCSE Biyoloji

Müfredat

1.    Canlıların Özellikleri ve Sınıflandırılması

1.1. Canlıların Özellikleri

1.2. Sınıflandırma Sisteminin Kullanılması

1.3. Organizmaların Özellikleri

1.4. Dikotom Anahtarı

2.    Organizmaların Organizasyonu

2.1. Hücre yapısı ve Organizasyonu

2.2. Organizasyon Basamakları

2.3. Örnek Boyutları

3.    Hücre İçi ve Dışına Taşıma

3.1. Difüzyon

3.2. Ozmoz

3.3. Aktif taşıma

4.    Biyolojik Moleküller

5.    Enzimler

6.    Bitki Beslenmesi

6.1. Fotosentez

6.2. Yaprak yapısı

6.3. Mineral İhtiyacı

7.    İnsan Beslenmesi

7.1. Diyet

7.2. Sindirim Borusu

7.3. Mekanik Sindirim

7.4. Kimyasal Sindirim

7.5. Emilim

8.    Bitkilerde Taşıma

8.1. Bitkilerde Taşıma

8.2. Suyun Alınması

8.3. Terleme

8.4. Translokasyon (sadece İleri Düzey öğrencileri için)

9.    Hayvanlarda Taşıma

9.1. Hayvanlarda Taşıma

9.2. Kalp

9.3. Kan ve Lenf Damarları

9.4. Kan

10.Hastalıklar ve Bağışıklık

11.İnsanda Gaz Alışverişi

12.Solunum

12.1. Solunum

12.2. Oksijenli solunum

12.3. Oksijensiz Solunum

13.  İnsanda Boşaltım

14.  Koordinasyon ve Tepki Verme

14.1. İnsanda Sinirsel Kontrol

14.2. Duyu Organları

14.3. İnsanda Görev Alan Hormonlar

14. 4. Homeostasis

14.5. Tropik Tepkiler

15.  İlaçlar

15.1. İlaçlar

15.2. Tıbbi İlaçlar

15.3. Yanlış Kullanılan İlaçlar

16. Üreme

16.1. Eşeysiz Üreme

16.2. Eşeyli Üreme

16.3. Bitkilerde Eşeyli Üreme

16.4. Hayvanlarda Eşeyli Üreme

16.5. İnsanlarda Üreme Hormonları

16.6. Doğum Kontrol Yöntemleri

16.7. Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar

17.   Kalıtım

17.1. Kalıtım

17.2. Kromozomlar, Genler, Proteinler

17.3. Mitoz

17.4. Mayoz

17.5. Monohibrit kalıtım

18. Varyasyon ve Seçilim

18.1. Varyasyon

18.2. Adaptasyon Özellikleri

18.3. Seçilim

19.  Organizmalar ve Çevreleri

19.1. Enerji Akışı

19.2. Besin Zincirleri ve Besin Ağları

19.3. Besin Döngüleri

19.4. Populasyon Büyüklüğü

20.  Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği

20.1. Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği

20.2. Biyoteknoloji

20.3. Genetik Mühendisliği

21.   Ekosistemler Üzerindeki İnsan Etkisi

21.1. Besin Temini

21.2. Habitat Tahribatı

21.3. Kirlilik

21.4. Doğal Kaynakları Koruma

 

DEĞERLENDİRME:

Bütün Adaylar 3 sınava girmek zorundadırlar.

Temel Programın aday öğrencileri 1. ve 3. Sınav kağıtlarını yanıtlarlar.

İleri Düzeyin aday öğrencileri 3. Ve 4. Sınav kağıtlarını yanıtlarlar.

Paper  1                       (45 dk)       

 

40 tane dört seçenekli, çoktan seçmeli sorudan oluşur.

Bu sınav AO1 ve AO2 değerlendirme amaçlarını ölçer.

Temel müfredatı içerir.

Bu sınav final notunun % 30’unu oluşturur.

Paper 2                  (45 dk)

 

40 tane dört seçenekli, çoktan seçmeli sorudan oluşur.

Bu sınav AO1 ve AO2 değerlendirme amaçlarını ölçer. Sorular temel müfredat ve ileri düzey müfredat konularını kapsar.

Bu sınav final notunun % 30’unu oluşturur.

 

ve:

ve:

Paper 3            1s15dk

 

Kısa cevaplı yapılandırılmış sorulardan oluşur.

Bu sınav AO1 ve AO2 değerlendirme amaçlarını içerir. Sorular temel müfredat konularını içerir.

80 puandır.

Bu sınav toplam final notunun % 50’sini oluşturur.

Paper 4            1s15dk

 

Kısa cevaplı yapılandırılmış sorulardan oluşur.

Bu sınav AO1 ve AO2 değerlendirme amaçlarını içerir. Sorular temel müfredat ve ileri düzey müfredat konularını içerir.

80 puandır.

Bu sınav toplam final notunun % 50’sini oluşturur.

Bütün   aday      öğrenciler       5. veya 6. Sınav

kağıdından  yalnızca  birini   yanıtlarlar.

Paper 5         (1s15 dk)     

Uygulama sınavı

Bu sınav AO3 değerlendirme amacını ölçer.

Sorular 7. bölümdeki deney becerilerine dayalıdır.

Bu sınav A- G not aralığını ölçer.

40 puandır.

Bu sınav toplam final notunun % 20 sini oluşturur.

Paper 6         (1s)

Alternatif uygulama sınavı

Bu sınav AO3 değerlendirme amacını ölçer.

Sorular 7. bölümdeki deney becerilerine dayalıdır.

Bu sınav A- G not aralığını ölçer.

40 puandır.

Bu sınav toplam final notunun % 20 sini oluşturur.

 


TED   IGCSE Kimya

MÜFREDAT

1. Maddenin Tanecikli Yapısı

2. Deneysel Teknikler  

    2.1 Ölçme

    2.2.1 Saflık Kriterleri

    2.2.2 Saflaştırma Yöntemleri

3. Atomlar, Elementler ve Bileşikler

    3.1 Atomun Yapısı ve Periyodik Cetvel

    3.2.1 Bağlar: Maddenin Yapısı

    3.2.2 İyonlar ve İyonik Bağ

    3.2.3 Moleküller ve Kovalent Bağ

    3.2.4 Makromoleküller

    3.2.5 Metallik bağ (ileri düzey)

4. Stokiyometri

    4.1 Stokiyometri

    4.2 Mol Kavramı (ileri düzey)

5. Elektrik ve Kimya

6. Kimyasal Tepkimelerde Enerji

    6.1 Tepkime Enerjisi

    6.2 Enerji Transferi

7. Kimyasal tepkimeler

    7.1 Fiziksel ve Kimyasal Değişimler

    7.2 Tepkime Hızı

    7.3 Tersinir Tepkimeler

    7.4 Redoks (İndirgenme – Yükseltgenme)

8. Asitler, Bazlar, Tuzlar

    8.1 Asit ve Bazların Özellikleri

    8.2 Oksitler

    8.3 Tuzların Elde Edilmesi

    8.4 İyonların ve Gazların Belirlenmesi

9. Periyodik Cetvel

    9.1 Periyodik Cetvel

    9.2 Periyodik Özellikler

    9.3 Grupların Özellikleri

    9.4 Geçiş Elementleri

    9.5 Soygazlar

10. Metaller

   10.1 Metallerin Özellikleri

   10.2 Aktiflik serisi

   10.3 Metallerin ekstraksiyonu

   10.4 Metallerin Kullanım Alanları

11. Hava ve Su

   11.1 Su

   11.2 Hava

   11.3 Azot ve gübreler

   11.4 Karbon dioksit ve metane

12. Kükürt

13. Karbonatlar

14. Organik Kimya

   14.1 Bileşiklerin Adlandırılması

   14.2 Yakıtlar

   14.3 Homolog Seriler

   14.4 Alkanlar

   14.5 Alkenler

   14.6 Alkoller

   14.7 Karboksilik asitler

   14.8.1 Polimerler

   14.8.2 Sentetik Polimerler

   14.8.3 Doğal Polimerler

 

DEĞERLENDİRME

Bütün Adaylar 3 sınava girmek zorundadırlar.

CORE

Temel Programın aday öğrencileri 1. ve 3. Sınav kağıtlarını yanıtlarlar.

EXTENDED

İleri Düzeyin aday öğrencileri 3. Ve 4. Sınav kağıtlarını yanıtlarlar.

Paper 1                       (45 dk)

Çoktan seçmeli dört şıklı 40 sorudan oluşmakta.

Değerlendirme amaçlarından AO1 ve AO2’yi, toplam sınavın %30’unu kapsamaktadır.

Paper 2                         (45 dk)

Çoktan seçmeli dört şıklı 40 sorudan oluşmakta.

Değerlendirme amaçlarından AO1 ve AO2’yi, toplam sınavın %30’unu kapsamaktadır.

Sorular temel müfredatın yanı sıra ileri düzey müfredat programına dayanmaktadır.

ve:

ve:

Paper 3                   (1s15dk)

Kısa cevaplı ve yapılandırılmış sorulardan oluşmaktadır. 

Değerlendirme amaçlarından AO1 ve AO2’yi, toplam sınavın %50’sini kapsamaktadır. 80 puan üzerinden değerlendirilir.

Paper 4             (1s15dk)

Kısa cevaplı soruları içeren yazılı bir sınavdır.

Değerlendirme amaçlarından AO1 ve AO2’yi, toplam sınavın %50’sini kapsamaktadır. 80 puan üzerinden değerlendirilir. Sorular temel müfredatın yanı sıra ileri düzey müfredat programına dayanmaktadır.

Tüm öğrenciler tercihlerine göre aşağıdaki.

uygulamalı sınavlardan birini seçeceklerdir.

Paper 5                         (1s15dk)

Deneye dayalı sorulardan oluşur.

Müfredatın AO3 amacına dayanır. 7.bölümdeki konularla ilgili deneysel beceriyi ölçer. Puanlar A* - G aralığında oluşturulur. 40 puan olmakta ve toplam sınavın %20’sini kapsamaktadır.

Paper 6                              (1s)

Alternatif deneyleri kapsar.

 Müfredatın AO3 amacına dayanır. 7.bölümdeki konularla ilgili deneysel beceriyi ölçer. Puanlar A* - G aralığında oluşturulur. 40 puan olmakta ve toplam sınavın %20’sini kapsamaktadır.

 


TED   Yararlı Linkler

IGCSE Orta öğretim Sertifika Programı hakkında bilgilenmek amacıyla aşağıdaki linklerdeki videoları izleyebilirsiniz:

Welcome to Cambridge
http://www.cie.org.uk/profiles/teachers/video/welcome

Understanding Cambridge Learners
http://www.cie.org.uk/profiles/teachers/video/cambridge_learners/index_html

The Cambridge Teacher Community
http://www.cie.org.uk/profiles/teachers/video/profiles/teachers/video/cambridge_teacher_community

Cambridge IGCSE
http://www.youtube.com/watch?v=tUWPrDJ31DA

Cambridge IGCSE microsite
http://cambridgeigcse.org/


TED   Amerika ve İngiltere'de IGCSE'ler

 
     
       
  TED İzmir Koleji HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ  
 
k12net Sistemi - TED Izmir Koleji   k12net Sistemi - TED Izmir Koleji   Tanıtım Videosu  
               
Veli Bülteni - TED Izmir Koleji   TED Izmir Koleji Okul Aile birligi Haber   Tanitim videolari - TED Izmir Koleji   TED Genel Merkez - TED Izmir Koleji  
 
TED Mesale Dergisi - TED Izmir Koleji TEDMEM - TED Izmir Koleji 10.000 Genç Mesale TED Ünversitesi  
 
TED Ünivesitesi Sanal Tur CCN Holding CCN Eğitim